Google analytics: gebruikers en sessies
Met Google analytics kun je zien hoeveel bezoekers er op je website komen en hoe lang ze op je site blijven. De bezoekers worden in Google analytics aangeduid met het aantal gebruikers. Een gebruiker is één unieke bezoeker. Het bezoek wordt in Google analytics aangeduid met een sessie. Een sessie is één bezoek aan je website. Dus als een gebruiker twee keer in één week (met hetzelfde apparaat) jouw website bezoekt, dan zijn dat twee sessies van één gebruiker.
Meten = weten
Daarnaast is het leuk om te zien waar jouw bezoekers vandaan komen. Dat kun je achterhalen door naar ‘Acquisitie’ te gaan en vervolgens op ‘Alle verwijzingen’ te klikken. Zo kun je bijvoorbeeld zien welke invloed social media posts op je website bezoek hebben. Kijk daarvoor ook onder ‘Acquisitie’ en vervolgens op ‘Alle verkeer’. In het algemeen kun je zeggen dat een hoger aantal vaker terugkerende bezoekers meestal positief is. En dat wanneer deze getallen tegenvallen het belangrijk is je bezoekers een goede reden te geven om je site opnieuw te bezoeken. Met de inzichten die Google analytics je bieden kun je daar steeds beter in sturen.
Wil je meer weten over Google analytics of wil je ondersteuning daarbij? Neem dan contact met ons op.