Grip op je content
Een contentkalender helpt je bij het plannen en organiseren van je content. Een contentkalender is een kalender waarin je informatie opneemt over de verspreiding van je content. In een contentkalender kun je aangeven wanneer, waarover, via welk kanaal en voor wie je content gaat verspreiden. Daarnaast kun je aangeven wie in je team verantwoordelijk is voor het maken van de content en wat de status ervan is. Content is inhoud voor je (social) media marketing: social media posts (op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram), foto’s, video’s, links, infographics, nieuwsberichten. Hoe een contentkalender werkt lees je in onze nieuwe blog.
Met een contentkalender werk je efficiënter en bespaar je tijd (en stress). Bovendien kun je de berichten beter op elkaar afstemmen. Contentkalenders zijn er in alle soorten en maten. Als je via Google zoekt vind je er talloze die je vaak gratis kunt downloaden. Voor het vullen van de contentkalender hebben we de volgende tips:
Tot slot: registreer wat wel en wat niet werkt. Volg de statistieken en noteer maandelijks de bereik- en engagementcijfers. Maak daarvan een uitdraai en evalueer de cijfers met je team en/of management. Op basis daarvan maak je de planning voor het vervolg.
Hulp nodig? Nubium biedt diverse diensten op het gebied van online marketing en social media.