Hoe verbeter ik mijn content marketing?
Content schrijven en blijven maken is niet altijd even makkelijk. Je doel is natuurlijk om je doelgroep zo goed mogelijk te bereiken. Maar hoe kan je hier nou het beste voor zorgen? In dit artikel geven wij een aantal tips om jouw content te verbeteren.
1. Zorg dat je up-to-date bent
Om content te kunnen schrijven die aansluit bij jouw doelgroep, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de ontwikkelen in jouw branche. Lees berichten van de beste content creators binnen de branche, lees het niet alleen maar verdiep je er ook echt in. Om goede content te kunnen schrijven is het belangrijk dat je ook daadwerkelijk weet en snapt wat er in de branche speelt.
2. Blijf content schrijven
Niet alleen voor je doelgroep maar ook voor jezelf is het belangrijk om met regelmaat te blijven schrijven. Als je niet met regelmaat blijft schrijven, verlies je vaardigheden. Regelmatig schrijven helpt je om je ideeën die je in je hoofd hebt te verwerken en te realiseren. Soms lijkt het voordat je begint misschien niet inspirerend om te schrijven, maar ben je bezig en komt er steeds meer inspiratie uit onder het schrijven.
3. Ken je doelgroep
De behoeften van de doelgroep kennen zorgt voor kwaliteit van alle succesvolle contentmakers, zij kennen namelijk hun publiek van binnen en buiten. Probeer daarom zoveel mogelijk te weten te komen over je doelgroep en speel op ze in, bijvoorbeeld welke problemen kan jij voor ze oplossen? Welke vragen kan jij beantwoorden? Dit kan over jouw product/dienst gaan maar ook over de branche. Enkele kenmerken van de doelgroep die jouw kunnen helpen: leeftijd, geslacht, gezinsgrootte, ligging, functie en salaris.
4. Creëer je eigen persoonlijkheid
Je bent natuurlijk niet de enigste binnen de branche die inspeelt op de doelgroep. De concurrentie is groot en veel bedrijven maken ook content. Probeer je te onderscheiden door je eigenlijk persoonlijkheid te creëren. Schrijf je over een nieuw product? Schrijf dan niet alleen over de specificaties maar bijvoorbeeld over de gebruikservaring die je zelf hebt. Je kan bijvoorbeeld de doelgroep inspireren met je eigen gebruikservaring en persoonlijkheid.
5. Voeg iets toe aan de content van anderen
Niet alle content die je schrijft bedenk je zelf. Zo heeft iedere contentschrijver haar eigen bronnen. Neem deze content niet zomaar over maar lees het eerst en probeer het te begrijpen. Weet waar je overschrijft en voeg, wanneer jij denkt dat je iets zinvols ziet, extra inhoud toe. Zo komen we ook weer terug op onze vorige tip, want op deze manier kan je je eigen persoonlijkheid toevoegen aan de content.