Home/Actueel/Nubium augustus update
Geplaatst op: 6 augustus 2021

Nubium augustus update

Begin augustus. Erwin en Stef zijn weer terug van vakantie, andere Nubiummers hebben het nog tegoed. Hoe dan ook pakken we deze maand weer mooie projecten op. Daarnaast zijn we doorlopend bezig met de online marketing van onze klanten. Online marketing is overigens niet iets wat je er zomaar even bij doet. Getuige de allergieën van marketeers. We hebben er een paar voor je op een rijtje gezet zodat je weet wat je wel en niet van je marketingmedewerkers/afdeling mag verwachten. Tot slot hebben we weer de inhakers voor de komende weken die je voor je eigen marketingdoeleinden kunt gebruiken.

Project: Carmel college

Afgelopen maand zijn we druk geweest met het maken van een app voor het Carmel College. Het Carmel College gebruikt de app voor hun gesprekkencyclus. De tool helpt met het inrichten, plannen en begeleiden van de gesprekken met de medewerkers. Mooi om dat aan het begin van het nieuwe schooljaar klaar te hebben. Een dergelijke app kunnen we uiteraard ook voor andere bedrijven en organisaties op maat inrichten.

Nieuwe teamfoto's

Afgelopen maandag heeft onze Creative marketeer tevens huisfotograaf Heather-Rose gave nieuwe teamfoto’s gemaakt van het Nubium/ mso-websites team. Deze foto’s zullen gebruikt worden op de social mediakanalen. De gedachten achter deze foto’s is om te laten zien hoe het achter de schermen is bij ons. Zo zijn er foto’s waarop je ons aan het werk ziet maar ook foto’s waar we aan het gamen zijn of een biertje drinken.

Online marketing ondersteuning

Voor bedrijven die daar zelf geen tijd voor hebben of niet de capaciteit voor in huis hebben biedt Nubium online marketing ondersteuning. Uiteraard nemen we daar ook de SEO en SEA in mee. Maar online zichtbaarheid werkt niet met een druk op de knop en de resultaten zijn niet altijd meteen merkbaar. Het vraagt om doelgerichte en consequente acties. In de gesprekken met onze klanten proberen we daar altijd een zo reëel mogelijk beeld van te schetsen.

 

Allergieën van marketeers

Dat er in de praktijk nogal wat misverstanden zijn over wat online marketing wel en niet kan bereiken blijkt uit een recent artikel van Frankwatching waarin een aantal allergieën van marketeers worden opgesomd. Dit zijn er een paar van:

Zorg jij er even voor dat de website bovenaan in de zoekresultaten verschijnt?

Er zijn heel veel factoren die invloed op je ranking hebben. SEO kost tijd. Je moet consequent monitoren, analyseren en optimaliseren. En dat is nog geen garantie dat jouw website bovenaan komt te staan. Een bureau kan je hierbij helpen, maar kan geen beloftes doen. Nubium dus ook niet.

Bedenk even iets wat viral gaat.

Dat betekent dat je iets moet verzinnen wat je doelgroep wil gaan delen. En dat is totaal onvoorspelbaar. Het momentum moet er zijn en de content moet een bepaalde emotie oproepen. Maar je kunt nog zoiets moois bedenken, het is altijd afwachten wat het effect is.

Kun je even een leuk tekstje schrijven?

Een tekst staat nooit op zichzelf. Marketeers willen weten wat je ermee wil bereiken. Is het onderdeel van een campagne, wie wil je bereiken, op welke kanalen wil je het plaatsen? Denk daarbij altijd vanuit de doelgroep: wat hebben zij eraan? Of, in marketingtermen: ‘what’s in it for them?’

Kun je ervoor zorgen dat we meer likes krijgen?

Groei van het aantal volgers en likes kost tijd en veel liefde. En nog belangrijker dan likes is de interactie die je op social media met je doelgroep bereikt. Want daaruit blijkt dat jouw content echt leeft en dat het iets met je doelgroep doet.


Zoals gezegd, marketing is niet iets wat je er zomaar bij doet. Het is een vak. Nubium kan je wel helpen om er het optimale uit te halen. Dus laat het ons vooral weten als je ondersteuning kunt gebruiken.


Inhaakkalender

Tot slot de inhakers voor augustus: