SEO: to blog or not to blog?
Het is alweer tijd voor deel 5 in onze reeks met SEO tips. Dit keer over de positieve invloed van blogs voor je SEO. Met een blog bied je jouw bezoekers inhoudelijk interessante informatie. Je bouwt er een expertstatus mee op en je krijgt meer binding met je doelgroep. Maar blogs scoren ook heel goed bij Google en hebben dus een positieve uitwerking op je SEO.
Meerwaarde en verhaal
Als je passie voor je bedrijf en je vak hebt wil je die kennis ook graag delen. Een blog is dan een prachtig en laagdrempelig middel om je kennis met de wereld te delen. Je houd jezelf er ook scherp mee omdat je gedwongen wordt om over je vakgebied na te denken. Je helpt dus niet alleen een ander, maar ook jezelf en je bedrijf. Als je, in welk opzicht dan ook, een onderwerp leuker, krachtiger of duidelijker kunt uitleggen, dan heeft dat een meerwaarde voor je doelgroep. Alle blogs en social posts die je met de buitenwereld deelt dragen bij aan het verhaal van je bedrijf.
Waardevol voor Google
Daarnaast helpen blogs je om betere Google-resultaten te behalen. Google ziet blogs als een manier waarop jij aan je expertstatus werkt en beloont het als je regelmatig waardevolle informatie deelt. Als het dan ook nog tot interactie leidt waardeert Google dat nóg meer.
Waar moet je bij het schrijven van een blog rekening mee houden?