Home/Actueel/Vertel jouw verhaal
Geplaatst op: 16 juni 2020

Vertel jouw verhaal

‘Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell.’ -Seth Godin-

Tegenwoordig gaat het niet alleen meer om reclame voor je producten of diensten, maar vooral om waarom jij deze producten of diensten aanbiedt. Wat is de bestaansgrond van je bedrijf en hoe draag je bij aan het oplossen van problemen van je (toekomstig) klanten? Dat doe je door middel van het maken van relevante content, oftewel de verhalen die je vertelt. Hoe? Dat vertellen we je in onze nieuwe blog.


Waar reclame vroeger ging om het zenden van jouw boodschap naar de wereld denk je nu vanuit een ander perspectief, die van je (toekomstig) klant. Ga in de schoenen van je (toekomstig) klanten staan en vraag je af wat zij willen weten, zien en horen. Dat sluit dan meteen ook aan bij de diverse manieren waarop je je content kunt verspreiden: tekstueel, visueel en audiovisueel of een mix daarvan. Alles is onderdeel van je branding: wat jij als bedrijf uitstraalt en het gevoel dat jij met jouw merk of bedrijf bij je klanten wilt oproepen.

Op het moment dat jij die doelgroep naar je toe trekt bouw je een netwerk van fans en ambassadeurs op. Ze gaan je verhaal volgen en je bent ‘on top of mind’ op het moment dat ze behoefte hebben aan jouw product of dienst. Maar het verhaal is breder dan alleen je productaanbod, het gaat ook over waarom je doet wat je doet, hoe je dat doet en wie ermee bezig zijn. Daarmee geef je je bedrijf een gezicht en zet je het in een breder kader. Op zo’n manier neem je je volgers mee in jouw verhaal.

Dat betekent wel dat je consistent bezig moet zijn met je content en social media. Niet de ene week twee posts plaatsen en dan 3 weken weer niets. Er moet een regelmaat en consistentie in zitten. En dat vraagt inzet, uren en know-how. En daar kunnen wij dan een rol in vervullen. We gaan als het ware tussen jouw bedrijf en de klant in zitten en nemen je social media over. Je geeft ons regelmatig input en wij maken daar relevante content van. Wij weten precies hoe je de content voor de verschillende social media het beste kunt inzetten en welke woorden en beelden daar het beste bij passen. Dus neem contact op, dan verkennen we samen de mogelijkheden.