Home/Actueel/Waar schrijf je over?
Geplaatst op: 26 juni 2020

Waar schrijf je over?


Contentmarketing gaat over de verhalen die je aan je doelgroep(en) vertelt. Daar hebben we het in onze vorige blog al over gehad. Maar waar schrijf je dan over? Veel bedrijven hebben geen idee waar ze over moeten schrijven. Ja, een nieuw product of een aanbieding, dat lukt nog wel. Maar verder?

Terwijl: er is zoveel om over te vertellen! Alleen zie je het vaak niet omdat je er te dicht bovenop zit. Dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn kunnen voor een buitenstaander heel bijzonder zijn.

Wissel zakelijke mededelingen af met persoonlijke en grappige observaties en post ongeveer 2 keer per week. Een post hoeft overigens niet altijd een lange tekst te zijn, het kan ook een foto van de lunchtafel of Zoom meeting zijn.

Een paar voorbeelden:

·      Maandagochtendmotivatie
·      Nieuwe medewerker
·      Verhuizing
·      Vacatures
·      Successen (nieuwe klant, nieuw product, afgerond project)
·      Activiteiten (beurzen, bedrijfsuitje, afscheid, jubilea)
·      Projecten
·      Ervaringen van klanten (reviews)
·      Nieuwe ontwikkelingen in de branche
·      Inspelen op actualiteit (aan bedrijfsactiviteit gelieerd)

Kom je er niet uit? Je kunt je social media ook uitbesteden.