Welke apparaten gebruiken jouw websitebezoekers?
Dit is het derde blogartikel van de serie over Google Analytics. Het meten en analyseren van de gegevens via Google Analytics speelt een belangrijke rol bij het optimaliseren van je website. Je krijgt beter inzicht in het (klik)gedrag van je bezoekers en op basis daarvan kun je de website steeds verbeteren en aanscherpen zodat je er meer conversie uit haalt. Dit blogartikel gaat over de apparaten die je bezoekers gebruiken.
Analyse en conversie
Nog interessanter is het om te analyseren welke apparaten gebruikt worden en of er ook daadwerkelijk geconverteerd wordt op de gestelde doelen. Als dat op een mobiel apparaat bijvoorbeeld nauwelijks gebeurt en op desktop wel dan kan het zijn dat er belemmeringen in je website zitten voor mobiele apparaten. Ook kun je zien welke resolutie de schermen hebben van je gebruikers, daar kun je de website dan ook weer op aanpassen.
Conclusie
Als je nog geen responsive website hebt en veel van je gebruikers komen op jouw website vanaf een mobiel apparaat dan is het zeker raadzaam om je website responsive te laten maken. Grote kans dat gebruikers nu afhaken omdat je website niet goed functioneert.
Nu je de basiskennis van de apparaten hebt kun je ermee aan de slag. Wil je meer lezen over Google Analytics, bekijk dan eens onze vorige blog. Of kom over een week terug voor de volgende blog die gaat over de herkomst van jouw bezoekers en waarom dat handig is om te weten.
Wil je ondersteuning bij je Google Analytics? Lees dan eens over onze online marketing ondersteuning.