Beter gevonden worden? Onze tips helpen jou!
Geplaatst op 8 oktober 2020

Beter gevonden worden? Onze tips helpen jou!

De komende weken gaan we je meer vertellen over SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Als je je SEO op orde hebt kom je hoger in de Google ranking, en dat wil je natuurlijk. Denk maar eens aan hoe je zelf googelt, waarschijnlijk kijk je niet verder dan de eerste zoekpagina. En daar wil je dus met jouw site ook zichtbaar op zijn. Hoe je daarvoor kunt zorgen gaan we je in verschillende blogs uitleggen. Lees nu eerst onze introductieblog over wat SEO precies is en hoe het werkt.

Zoektermen

SEO staat voor Search Engine Optimisation. Het houdt in dat zoekmachines bepaalde signalen uit de broncodes van je website halen zodat de zoekmachine weet waar de pagina over gaat. Deze signalen geef je aan door middel van keywords. Een keyword is een zoekterm die mensen gebruiken om jouw website te vinden. Daarnaast kan een zoekmachine op basis van bepaalde broncodes ook zien hoe relevant en actueel jouw site is. En op basis van al die gegevens wordt bepaald hoe hoog je in de ranking scoort, dus op welke plek je op een zoekpagina wordt geplaatst.

SEO is geen trucje

Wat mensen vaak denken is dat als je maar vaak genoeg bepaalde zoektermen op je site zet de SEO op orde is. Maar zo simpel is het niet. SEO draait om het bieden van goede en relevante informatie op je website. Wanneer bezoekers wat aan die informatie hebben zullen de zoekmachines dat ook gaan waarderen. Een website is ook vooral niet statisch, dus zorg ervoor dat je de informatie op je website regelmatig actualiseert. Dat kan bijvoorbeeld ook door regelmatig nieuwe blogs te plaatsen. Daarmee laat je zien dat je regelmatig nieuwe inhoudelijke informatie deelt.

SEA

Naast SEO is er ook SEA, Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Het verschil zit ‘m niet alleen in het feit dat je voor adverteren betaalt. SEO is een constructieve manier om aan je website en merk te bouwen. SEA is een kortdurende actie waarvan het effect vaak ook snel weer wegebt. Daarnaast klikken mensen minder graag op commerciële advertenties. Het ligt er maar net aan wat je wilt bereiken.

SEO blogs

De komende blogs gaan we in op hoe je de SEO voor je website kunt verbeteren. We vertellen hoe je daarvoor de koppenstructuur en tekst van je site, de meta description en de alt teksten bij foto’s kunt inzetten. Hoe je blogs als middel kunt gebruiken om de vindbaarheid te verbeteren. En we laten aan de hand van een praktijkvoorbeeld zien hoe de SEO van een van onze klanten in korte tijd enorme sprongen heeft gemaakt. Dus ‘keep posted’!

Wil je meer SEO tips? Lees deel 2 van onze blogserie over SEO optimalisatie.

Bekijk wat wij voor je kunnen betekenen op het gebied van online marketing.