De ‘Over ons’ pagina
Geplaatst op 20 oktober 2020

De ‘Over ons’ pagina

Als je zelf bij bedrijven op de website kijkt zul je voordat je tot actie overgaat ook eerst op de ‘Over Ons’ pagina kijken om te zien met wie je te maken hebt. Je zoekt naar een stukje betrouwbaarheid en je bent nieuwsgierig naar wie het product of de dienst aanbiedt. Zoals gezegd is het vaak een van de best bezochte pagina’s van een site. Dus is het zaak om ‘m goed in te richten en de juiste informatie te verschaffen. We hebben een vijftal tips voor je op een rijtje gezet.

1. Denk vanuit de bezoeker

Een bezoeker van je website wil graag snel weten wat je hem/haar te bieden hebt. Doe dat kort en krachtig. Een missie of visie is niet nodig. Maar vertel wel waarom je doet wat je doet en wat de bezoeker eraan heeft. En vertel wie je bent. Je wilt de bezoeker tenslotte overtuigen dat ‘ie bij jou aan het juiste adres is.

2. Maak het persoonlijk

Het internet is laagdrempelig, maar wel afstandelijk. Laat daarom zien dat er echte mensen achter je website zitten. Spreek in de ik/wij-vorm als je over jezelf spreekt en spreek de bezoeker ook rechtstreeks aan in de je/u-vorm. En maak het niet groter dan het is. Als je een één-pitter bent ga je niet in de wij-vorm spreken om de suggestie te wekken dat je een groot bedrijf bent. Wees eerlijk en authentiek, maar houd het wel zakelijk.

3. Voeg een ‘call-to-action’ toe

Wat wil je dat de bezoeker doet als hij/zij de pagina heeft gelezen? Een andere pagina van je site bezoeken? Zet dan een knop daar naartoe onderaan de pagina. Wil je dat ‘ie zich voor je nieuwsbrief aanmeldt? Zet dan een link naar een aanmeldpagina in de tekst. Of wil je dat hij/zij contact met je opneemt? Zorg er dan voor dat de contactgegevens op de pagina staan of, nog beter, plaats een link naar een contactformulier op de pagina. Zorg er hoe dan ook voor dat de bezoeker de ‘Over ons’ pagina met een goed gevoel verlaat.

4. Maak het een beetje leuk (maar houd het wel zakelijk)

De ‘Over ons’ pagina is dé plek voor een persoonlijke anekdote, een blik achter de schermen of een leuke foto. Gezichten doen het op deze pagina altijd goed. Maar natuurlijk geen vakantiekiekjes, zorg voor professionele foto’s. En als je teamfoto’s toevoegt, zorg er dan voor dat ze in dezelfde stijl zijn voor een uniform beeld.

5. Maak het concreet

Vaak worden ‘Over ons’ pagina;s gevuld met wollige taal en loze termen als: de beste service, klantvriendelijk, topkwaliteit. Veelzeggende woorden die zonder onderbouwing geen waarde hebben. Bewijs je argumenten met feiten! Beschrijf de behaalde successen, voeg een goede klanttevredenheidsscore toe of beschrijf een praktijkvoorbeeld waaruit blijkt dat je klantvriendelijk bent. Daarmee voeg je waarde voor je bezoeker toe.

Met een goede ‘Over ons’ pagina bind je de bezoeker aan je website en daarmee aan je product of dienst. Dus besteed er aandacht aan om dat op de juiste manier te doen. Wil je meer weten over hoe je een goede website maakt, zowel inhoudelijk als technisch, neem dan contact met ons op.