#Mail: Stimuleer herhaalaankopen via e-mailmarketing.
Geplaatst op 3 oktober 2017

Steeds weer zijn we op zoek naar hoe we klanten langer kunnen binden en meer kunnen laten kopen. Anders gezegd: Hoe kunnen we de lifetime value van klanten verhogen? Vanaf het moment dat uw klant een online aankoop doet kan je beginnen aan het bouwen van een relatie tussen jou en de klant.

Uit onderzoek van SalesCycle (2017) blijkt dat 61,7% van de e-mails naar aanleiding van een order worden geopend. Van alle ontvangers klikt 9,7% door in de mail en van iedereen die doorklikt doet 9,16% opnieuw een aankoop

Hoe pak je dit aan? 
Er zijn veel mogelijkheden om herhaalaankopen te stimuleren door e-mailmarketing. Om het eenvoudig te houden noemen we de drie meest effectieve methoden.
1. Cross sell
Met deze methode laat je de lezer van je e-mail de producten zien die aansluiten bij zijn of haar laatst bestelde product. Denk hierbij aan sierkussens bij een hoekbank.
2. Repeat purchase
Hierbij herhaal je een eerder gekocht product. Ideaal voor producten die maar een bepaalde tijd meegaan en dus snel aan vervanging toe zijn. Dit zijn vaak consumptiegoederen of verbruiksartikelen.
3. Up sell
Bij de methode Up sell probeer je een soortgelijk product of dienst te verkopen uit een hoger segment dan de laatste aankoop. Deze methode is geschikt voor bijvoorbeeld hotelkamers of vliegtickets.

Wil je meer weten over e-mailmarketing of een andere vorm van online marketing? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op. Met al meer dan 15 jaar ervaring in online dienstverlening kan Nubium je zeker verder helpen.

 

Neem vrijblijvend contact op met ons