#Social: Snapchat de verliezer van Wallstreet
Geplaatst op 5 januari 2018

Snapchat lijkt in slecht weer te verkeren. Het bedrijf ging begin maart van dit jaar naar de beurs, maar na een slecht eerste half jaar staat het er niet goed voor. Door de tegenvallende omzetcijfers en de terugval in nieuwe gebruikers is de aandeelwaarde van Snapchat flink gezakt.

Toen Snapchat in maart de aandelenbeurs op ging lag de waarde van het aandeel op 17 dollar. In augustus bereikten de aandelen van Snapchat een nieuw dieptepunt. De waarde van het aandeel lag op dat moment op 11,82 dollar.

De medewerkers van Snap Inc. en andere early adopters bezitten nog 1,2 miljard in aandelen. Doordat deze aandelen nu ook verkocht mogen worden is de prijs van de aandelen weer iets gestegen. Daarnaast heeft WPP (één van de grootste internationale reclamebedrijven) aangegeven dat ze 200 miljoen dollar willen investeren in advertenties op Snapchat, dit is twee keer zoveel als het voorgaande jaar.

Snapchat heeft aangegeven de focus nu volledig te leggen op het leveren en innoveren van het beste product. Dit is al terug te zien in de nieuwe functies zoals Snapchat Maps, Snapchat Crowdsurf en verschillende nieuwe advertentiemogelijkheden.

Ondanks de nieuwe updates van Snapchat loopt de groei in dagelijkse actieve gebruikers terug. Waar het aantal in het tweede kwartaal van vorig jaar nog met 21 miljoen groeide lag de groei in het tweede kwartaal van dit jaar nog maar op 7 miljoen nieuwe dagelijkse gebruikers.


Bron: Marketingfacts