Stappenplan: hoe verbeter je het bouncepercentage?
Geplaatst op 4 september 2020

Stappenplan: hoe verbeter je het bouncepercentage?

Stap 1: Verplaats je in je bezoeker. Wat willen ze op deze pagina vinden?

Stap 2: Zorg voor duidelijke call-to-actions. Wat wil je bezoeker hierna vinden?

Stap 3: Test het gebruik van eventueel aanwezige pop-ups. Komen ze op het goede moment of zijn ze misschien vervelend?

Stap 4: Zorg dat je website een snelle laadtijd heeft. Dit doe je bijvoorbeeld door de bestandsgrootte van de foto’s op je website kleiner te maken.

Stap 5: Maak slim gebruik van je 404-pagina. Maak bijvoorbeeld een verwijzing naar je homepage maar ook naar je zoekfunctie, want je bezoeker is waarschijnlijk al op je homepage geweest en heeft daar niet gevonden wat hij/zij zocht.

Stap 6: Zorg dat je website geoptimaliseerd is voor meerdere apparaten. Desktop, mobiel en tablet.

Stap 7: Besteed aandacht aan je content. Bedenk pakkende titels die passen bij de stijl van je doelgroep en schrijf content waar je bezoeker ook daadwerkelijk iets aan heeft.

Stap 8: Navigatiegemak. Zet de juiste interne links op de juiste plek. Vraag je af of de link op die plek echt iets toevoegt?

Stap 9: Maak gebruik van een zoekfunctie op je website.

Stap 10: Analyseer je bouncepercentage nadat je deze stappen hebt doorlopen en stuur waar nodig opnieuw bij.

Heb je nog vragen over Google Analytics of wil je graag dat wij je helpen? Neem dan contact met ons op.