Thuiskantoor perikelen
Geplaatst op 24 april 2020

Thuiskantoor perikelen

Inmiddels werken we alweer een flink aantal weken vanuit huis. En dat begint aardig te wennen. Bovenal prijzen we ons gelukkig dat we onze online werkzaamheden nog kunnen uitvoeren. Maar een thuiskantoor, dat werkt voor de een toch beter dan de ander. Waar de een keurig met de wekker opstaat en om 9.00 uur klaar zit voor het Zoom overleg, verslaapt zich ook nog wel eens iemand. Want het voelt toch anders dan op tijd de deur uit om naar kantoor te gaan. Via Zoom houden we elkaar op de hoogte van hoe het gaat en nemen we onze takenlijstjes door. En ondertussen krijgen we inkijkjes in interieurs, kinderen die op de achtergrond hun schoolwerk doen, groeiende baarden en wisselende werkplekken. Ook voor onze stagiaires een bijzondere eerste werkervaring.

Doordat we de interne werkprocessen op orde hebben weet iedereen wanneer ‘ie wat moet doen. En is het ook voor iedereen inzichtelijk waar collega’s mee bezig zijn. Onlangs nog hebben we vanuit het projectmanagement systeem waar we mee werken een koppeling met de urenregistratie gemaakt. Dus met een druk op de knop kunnen we voor onze klanten maandelijks inzichtelijk maken wat we hebben gedaan en hoeveel tijd we daaraan kwijt waren. Daar zullen we in onze volgende blog meer over vertellen.

Juist nu hechten we ook extra waarde aan de informele werksfeer met bijvoorbeeld een gezamenlijk Paasontbijtje dat we bij de medewerkers thuis hebben bezorgd en de vrijdagmiddagborrel. Samen de moed erin houden en hopen op betere tijden. En ondertussen ons werk zo goed mogelijk blijven doen. We can do it!