
Wat moet ik posten met Pasen?
Aankomend weekend is het weer Pasen. Veel bedrijven willen hier graag op inspelen op social media. Maar wat moet ik posten? Is een berichtje ‘wij wensen jullie een fijn Pasen’ voldoende? Vandaag zetten wij de leukste inhakers op een rijtje ter inspiratie.
Het gaat niet alleen om het posten maar om wat je post. Post jij alleen een bericht waarbij je jouw klanten een fijn paasweekend wenst, dan val je niet op. Maar maak jij een leuke, originele post, dan laat je de post opvallen bij jouw doelgroep.
Winacties
Winacties, like en deel acties, weggeefacties, al deze acties zorgen voor interactiviteit op je social media. Een goede manier dus om je doelgroep te bereiken.
Maar moeten we dan met elke feestdag iets weg geven? Dit hoeft zeker niet. Soms kun je zelf nog beter je doelgroep bereiken door een leuke, grappige en originele post te plaatsen, waardoor je opvalt. Denk bijvoorbeeld aan een woordgrap tussen jouw product en de feestdag.
Hoe kan ik creatief zijn?
Het klinkt makkelijk, wees creatief en onderscheid jezelf van de concurrent. Maar wanneer je eenmaal aan het denken komt blijkt het soms toch wat lastiger te zijn. Probeer bijvoorbeeld een product te combineren met de betreffende feestdag. Bijvoorbeeld zoals de Praxis hieronder. Kijk ook eens bij de concurrentie, wat hebben zij gepost in voorgaande jaren?
Hieronder nog een aantal inhakers van verschillende bedrijven van voorgaande jaren.
Conrad Nederland
Bavaria
Centraal Beheer Achmea
Jägermeister