Zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing is een samenvattend begrip voor alle diensten waarmee u ervoor kunt zorgen dat uw website zo hoog mogelijk in Google komt. Dit kan op twee manieren:

Zoekmachine optimalisatie (SEO) 

SEO staat voor Search Engine Optimization. Met zoekmachine optimalisatie doet u aanpassingen aan uw website waardoor uw website hoger in de zoekresultaten terecht komt. De belangrijkste onderdelen zijn de zoektermen waarop u gevonden wil worden, de structuur (techniek) van uw website en de inkomende links vanaf externe websites.

Voor- en nadelen van SEO

Het grote voordeel van SEO is dat het stukken goedkoper is dan SEA. Bij SEA betaalt u elke keer als iemand op uw website klikt in Google terwijl u bij SEO niets betaald wanneer iemand op uw website klikt. Een nadeel is echter wel dat het veel tijd kan kosten om bovenaan te komen in Google. Hoewel het veel tijd kan kosten om met SEO hoog in Google te komen is het voordeel wel dat als uw website eenmaal bovenaan staat u minder snel zult zakken dan met SEA.

Zoekmachine adverteren (SEA) 

SEA staat voor Search Engine Advertising. Met zoekmachine adverteren wordt het betaald adverteren in de zoekmachine bedoeld. Door betaald te adverteren in de zoekmachine kunt u zeer gericht een doelgroep selecteren die u wilt bereiken.

Voor- en nadelen van SEA

Een groot voordeel van adverteren is dat het weinig moeite kost en u al na één dag bovenaan kunt staan in Google. Uw website hoeft hiervoor in principe niet aangepast te worden. Daarnaast heeft u met SEA de mogelijkheid om specifiek uw doelgroep te targeten. Een groot nadeel van SEA is dat het is bepaalde sectoren een dure aangelegenheid kan zijn. In de energie- of hypotheekbranche betaalt u soms al meer dan 8 euro per klik door de hoge concurrentie binnen de sector.

Wilt u meer weten over zoekmachine marketing of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Nubium helpt u graag verder. Klik hier om geheel vrijblijvend contact met ons op te nemen.