Zoekmachine adverteren (SEA)
Je kunt je vindbaarheid verbeteren door betaalde advertenties bij Google in te zetten. Met zoekmachine adverteren (Search Engine Advertising) kun je zeer gericht een doelgroep selecteren en een specifieke en tijdelijke actie boosten onder de voor jou belangrijke doelgroep.
Eén van de grootste voordelen van zoekmachine advertenties is dat het (relatief) weinig moeite kost om snel boven de organische zoekresultaten te komen. Adverteren in de zoekmachine is daarnaast erg goed meetbaar en je hebt inzicht in het aantal keer dat je advertentie getoond is, hoe vaak de advertentie is aangeklikt en wie van je bezoekers bijvoorbeeld een aankoop heeft gedaan in je webshop.
Google Partner
Als Google Partner zijn wij op de hoogte van alle laatste trends en ontwikkelingen en weten onze specialisten precies welke vorm en mate van inzet het beste resultaat voor jouw bedrijf oplevert. Of het nu gaat om shopping advertenties, een advertentie bovenaan de zoekresultaten (zoekwoordenadvertentie), een afbeelding/gif advertentie op pagina’s (display advertentie), een advertentie in YouTube of een remarketingcampagne waarbij we je product of dienst nogmaals onder de aandacht brengen van recente bezoekers.
Verschillende advertentiemogelijkheden
Voor- en nadelen SEA
Eén van de grootste voordelen van zoekmachine advertenties is dat het (relatief) weinig moeite kost om snel boven de organische zoekresultaten te komen. Adverteren in de zoekmachine is daarnaast erg goed meetbaar: je hebt een helder inzicht in het aantal keer dat je advertentie getoond is, hoe vaak de advertentie is aangeklikt en wie van je bezoekers bijvoorbeeld een aankoop heeft gedaan in je webshop.
Eén van de nadelen van het inzetten van zoekmachine advertenties is dat de goede resultaten en aantal websitebezoeken afnemen, zodra je het advertentiebudget verlaagd of stopzet. Op het moment dat je betaalde advertenties inzet, sta je direct bovenaan in de zoekmachines en de bezoekers op je website of webshop lopen meteen op. Als je vervolgens je maandelijkse advertentiebudget verlaagt, dan sta je ook direct niet meer bovenaan, maar je grootste concurrent wel, omdat de kans groot is dat hij/zij net iets meer voor de hoogste positie heeft betaald dan jij.