Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Een van de belangrijkste manieren om door potentiële klanten gevonden te worden is via Google. Search Engine Optimization (SEO) is daarom ook een van de onderdelen van de marketingstrategie.
We optimaliseren niet alleen de structuur van je website, maar zorgen er ook voor dat de voor jouw organisatie relevante zoektermen via de juiste aanpassingen op de website te vinden zijn, zodat je op basis van de zoektermen waarop je gevonden wil worden, ook daadwerkelijk hoger in de zoekresultaten terecht komt. Dit kan bijvoorbeeld zijn door het schrijven van blogs over onderwerpen die aansluiten bij jouw product of dienst, maar ook aanpassingen in de structuur van de website.
Voor- en nadelen van SEO
Het grote voordeel van SEO is dat het stukken goedkoper is dan Search Engine Advertising (SEA). Bij SEA betaal je elke keer als iemand op jouw advertentie klikt in Google, terwijl je bij SEO niet hoeft te betalen als iemand op jouw website klikt. Een nadeel is wel dat het veel tijd kan kosten om hoog in de resultaten van Google te komen. Als jouw website eenmaal bovenaan staat, zal je wel weer veel minder snel zakken in de zoekresultaten dan met SEA.