Zoekmachine optimalisatie
We zijn begonnen met het optimaliseren van de vier websites van de hotels. Allereerst voerden wij een SEO check uit voor de websites om te zien waar verbeteringen konden worden doorgevoerd. Uit die check kwam onder andere naar voren dat de headers (h1, h2 en h3) meta descriptions en alt-tags niet overal goed stonden ingesteld.
Daarnaast hebben we een zoekwoorden analyses gedaan om te kijken hoe er gescoord werd op verschillende termen en dat vervolgens verwerkt op de websites in bijvoorbeeld de meta descriptions.
Het complexe aan deze opdracht is dat er naast het gewone CMS systeem ook wordt gewerkt met een boekingssysteem dat teksten automatisch op de website plaatst. Ook dat systeem hadden we snel onder de knie, waardoor in het boekingssysteem nu ook de juiste zoekwoorden worden toegepast. Op ons advies is er inmiddels ook een nieuwsmodule ingebouwd op de websites, waardoor we nu ook in nieuwsberichten kunnen gaan werken met SEO.
Adverteren
Onze klant wilde ook graag adverteren in de zoekmachines. Onze Google Analytics en Ads specialist Wouter is daarmee aan de slag gegaan en heeft inmiddels een heel aantal campagnes, in verschillende talen, succesvol draaien. Wekelijks worden deze campagnes geanalyseerd om te kijken hoe ze presteren en waar nodig wordt er dan bijgestuurd.