Foto’s zeggen meer dan duizend woorden. Met een website die er visueel aantrekkelijk uitziet en waar foto’s afgewisseld worden met korte teksten trek je meer aandacht dan met een website waar bijna alleen maar tekst te vinden is. Daarnaast roep je met beelden een bepaald gevoel of emotie op.
Het is dus altijd goed om professionele foto’s en video’s te gebruiken om je website en andere communicatiemiddelen de gewenste uitstraling te geven. Wanneer een bezoeker op jouw site komt zijn de afbeeldingen het eerste wat opvalt. Bezoekers van een website scannen eerst het beeld voordat er daadwerkelijk gelezen wordt.
Je herkent het vast zelf ook wel, dat je de afbeeldingen beter kunt herinneren dan de tekst die erbij stond. Goede foto’s zijn belangrijk omdat ze langer blijven hangen dan een tekst. Zorg er wel voor dat de tekst en de afbeelding met elkaar overeenkomen, zodat een afbeelding ondersteunend werkt en de tekst ook beter binnenkomt.
Zijn de afbeeldingen niet aantrekkelijk of onrealistisch, dan haakt een bezoeker vrijwel direct af en neemt niet meer de moeite om de tekst te lezen. Maak dus gebruik van echte en het liefst door een fotograaf op locatie gemaakte foto’s en zo min mogelijk van stockfoto’s. Stockfoto’s zien er vaak net iets te perfect en gemaakt uit, waardoor ze geen sfeer uitstralen. Met behulp van eigen fotografie creëer je een beeld dat past bij jezelf en je product, dienst en organisatie.
Met een goede balans tussen sprekende beeld en tekst, laat je een goede eerste indruk achter en onthouden de bezoekers ook eerder je naam en product of dienst, zodat ze vaker terugkomen op je website.