Je komt hoger in de zoekmachine resultaten
De belangrijkste reden om regelmatig blogs en/of nieuwsberichten te plaatsen, is dat je hiermee een hogere positie krijgt in bijvoorbeeld Google, op de voor jouw organisatie relevante zoekwoorden.
Er zijn veel factoren waar Google naar kijkt om te bepalen welke website bovenaan komt als iemand een zoekopdracht invoert, maar een artikel of blog waar een of meerdere zoektermen in voorkomen, levert vaak een hoger zoekresultaat op.
Stel je hebt een webshop met veiligheidsartikelen, dan worden je producten uiteindelijk wel gevonden als iemand op termen als oordoppen of gehoorbescherming zoekt, maar de concurrentie op dit soort algemene populaire zoektermen is zo groot, dat de kans dat je alleen met een product hoog in de zoekresultaten eindigt, vrij klein is. Op het moment dat je in een blog dieper ingaat op bijvoorbeeld het juiste gebruik van gehoorbescherming of de gehoorschade die je oploopt bij het niet gebruiken, dan wordt de kans veel groter dat je niet alleen gevonden wordt op ‘oordoppen’, maar ook op ‘gehoorbescherming’, ‘veilig gebruik gehoorbescherming’ en ‘gehoorschade op de werkvloer’.
Daarnaast houdt Google bij welke websites regelmatige geüpdatet worden. Als je dus regelmatig je nieuwspagina of blog bijhoudt, dan blijf je actief op je website en zal je hoger eindigen in de zoekresultaten van Google.