Home / Actueel / Het nut van nieuws/actualiteiten op je website

Het nut van nieuws/actualiteiten op je website

Vraag je je ook wel eens af of het plaatsen van nieuws of blogs op je website toegevoegde waarde heeft? Het kost relatief veel tijd, je moet goed en foutloos kunnen schrijven en je moet het bijhouden. Veel argumenten om het niet te doen, maar er zijn veel voordelen om het juist wél te doen. 


Je komt hoger in de zoekmachine resultaten

De belangrijkste reden om regelmatig blogs en/of nieuwsberichten te plaatsen, is dat je hiermee een hogere positie krijgt in bijvoorbeeld Google, op de voor jouw organisatie relevante zoekwoorden. 

Er zijn veel factoren waar Google naar kijkt om te bepalen welke website bovenaan komt als iemand een zoekopdracht invoert, maar een artikel of blog waar een of meerdere zoektermen in voorkomen, levert vaak een hoger zoekresultaat op. 

Stel je hebt een webshop met veiligheidsartikelen, dan worden je producten uiteindelijk wel gevonden als iemand op termen als oordoppen of gehoorbescherming zoekt, maar de concurrentie op dit soort algemene populaire zoektermen is zo groot, dat de kans dat je alleen met een product hoog in de zoekresultaten eindigt, vrij klein is. Op het moment dat je in een blog dieper ingaat op bijvoorbeeld het juiste gebruik van gehoorbescherming of de gehoorschade die je oploopt bij het niet gebruiken, dan wordt de kans veel groter dat je niet alleen gevonden wordt op ‘oordoppen’, maar ook op ‘gehoorbescherming’, ‘veilig gebruik gehoorbescherming’ en ‘gehoorschade op de werkvloer’. 

Daarnaast houdt Google bij welke websites regelmatige geüpdatet worden. Als je dus regelmatig je nieuwspagina of blog bijhoudt, dan blijf je actief op je website en zal je hoger eindigen in de zoekresultaten van Google.


Je trekt nieuwe geïnteresseerde klanten naar je website

Met een uitgebreid nieuwsbericht of blog over een specifiek onderwerp, trek je de juiste potentiële klanten naar je website. De bezoekers die op jouw pagina terecht komen via de zoekmachines zijn zeer waarschijnlijk geïnteresseerd in jouw product of dienst. Door te schrijven over diverse onderwerpen en hierbij ook echt de diepte in te gaan, laat je nieuwe en bestaande klanten zien dat je een expert bent op jouw vakgebied. Mensen kopen alleen maar als ze je vertrouwen en bloggen helpt met het opbouwen van dit vertrouwen.

Zorg dat de bezoekers krijgen waar ze naar op zoek zijn

De bezoekers die jij door je nieuwspagina of blog aantrekt, moeten natuurlijk wel vinden waar ze naar op zoek waren. Heeft de bezoeker je artikel over bijvoorbeeld het veilig gebruik van gehoorbescherming gelezen en wordt hij/zij vervolgens niet verwezen naar de pagina waar alle soorten gehoorbescherming te vinden zijn, dan verlaat de bezoeker je website en begint de zoektocht weer opnieuw. Zorg dus ook in een blog of nieuwsbericht voor de juiste call-to-action, zodat je de bezoeker ook verleidt tot conversie. 

Meer weten over hoe je je klanten kunt bereiken via nieuwsberichten en blogs? We zijn gespecialiseerd in online marketing en communicatie. Met jouw expertise en website als vertrekpunt zorgen wij voor meer omzet, meer bezoekers en meer interactie.