Home / Opdrachten / SEA Campagnes & Online Marketing - Hotels op Gran Canaria

Website, SEA & Online Marketing - vier hotels op Gran Canaria

 

Uitgevoerde werkzaamheden 

Websites, Online Marketing, Content creatie, SEO optimalisatie  en Google Ads(SEA)

In juli 2020 hebben wij de gave opdracht gekregen om de zoekmachine optimalisatie (SEO) en de zoekmachine advertenties (SEA) voor vier unieke hotels op Gran Canaria te gaan uitvoeren. Dit doen we niet alleen voor Nederland, maar voor alle Europese landen waaruit deze hotels bezoekers ontvangen. Deze samenwerking verliep erg goed, waardoor we ook (deels) verantwoordelijk werden voor de online marketing binnen de hotels. 


Zoekmachine optimalisatie

We zijn begonnen met het optimaliseren van de vier websites van de hotels. Allereerst voerden wij een SEO check uit voor de websites om te zien waar verbeteringen konden worden doorgevoerd. Uit die check kwam onder andere naar voren dat de headers (h1, h2 en h3), meta descriptions en alt-tags niet overal goed stonden ingesteld. 

Daarnaast hebben we zoekwoorden analyses uitgevoerd voor de websites om te kijken hoe er gescoord werd op verschillende termen, deze hebben we vervolgens verwerkt op de websites in onder andere de meta descriptions. 

Het complexe aan deze opdracht is dat er naast het gewone CMS systeem ook wordt gewerkt met een boekingssysteem dat teksten automatisch op de website plaatst. Ook dat systeem hadden we snel onder de knie, waardoor in het boekingssysteem nu ook de juiste zoekwoorden worden toegepast.


Adverteren

Onze klant whad ook belang bij het adverteren in de zoekmachines. Onze Google Analytics en Ads specialist Wouter is daarmee aan de slag gegaan en heeft inmiddels een heel aantal campagnes, in verschillende talen, succesvol draaien. Wekelijks worden deze campagnes geanalyseerd om te kijken hoe ze presteren en waar nodig wordt er dan bijgestuurd. 


Online Marketing

Na het goed verlopen van de SEO optimalisatie en advertenties, hebben wij een nieuwsmodule ingeschakeld. Deze nieuwsmodule hebben wij ingeschakeld ter ondersteuning van de website. Door nieuwsberichten te plaatsen en te optimaliseren (SEO), komen de hotels hoger in de zoekresultaten, dit resulteert weer in meer merkbekendheid en eventuele sales. Daarnaast hebben wij ook een nieuwsbrief programma opgezet voor de hotels, waar we maandelijks de nieuwsbrieven opstellen en versturen naar de bezoekers en (potentiële)klanten. 


Social Media

Naast de boven genoemde online marketing ondersteuning, zijn wij ook. ingeschakeld voor het beheer van de social media kanalen. Dit betreft het bijhouden van de Facebook en Instagram accounts van alle hotels. Hier plaatsen wij regelmatig de reviews van de hotels en andere interessante content onderwerpen. Daarnaast verzorgen wij zo hier en daar een betaalde advertentie campagne via Facebook en Instagram.